Lloc d'habitació amb estructures conservades poblat
Sense dades.
Descripció
Aquest antic poble, ja documentat al segle XI com a possessió del monestir de Lavaix, es troba situat al nord de la Serra de Gervàs, no gaire lluny del pantà d'Escales. L'accés es pot efectuar per pista fins al coll de Sant Roc d'Adons, des d'aquí cal agafar un camí en sentit descendent que porta cap a les bordes de Curan. És en aquest punt on s'hi poden apreciar les restes d'unes construccions, actualment enderrocades, que segons les fonts orals eren les de l'antiga esglèsia del poble.
L'antic poble de Curan es trobaria al vesssant sud, en un terreny nog aire apte per a l'explotació agrícola, explotant les planes i vessants de la muntanya, aterrassades degut a la poca superfície conreable del lloc.
En front s'hi localitza un tossal, de dimensions acceptables al seu cim, nomenat per la gent del lloc com "el Castell de Curan". En aquest punt no s'hi pot veure cap resta d'estructures, ni vestigi de que en aquest lloc s'hi hagués alçat alguna estructura castral.
Pel lloc s'han pogut localitzar restes de ceràmica grisa medieval, la qual cosa confirma l'explotació de la zona en època alt-medieval, no descartant la possibilitat del seu rendiment en èpoques anteriors.Aquest antic poble, ja documentat al segle XI com a possessió del monestir de Lavaix, es troba situat al nord de la Serra de Gervàs, no gaire lluny del pantà d'Escales. L'accés es pot efectuar per pista fins al coll de Sant Roc d'Adons, des d'aquí cal agafar un camí en sentit descendent que porta cap a les bordes de Curan. És en aquest punt on s'hi poden apreciar les restes d'unes construccions, actualment enderrocades, que segons les fonts orals eren les de l'antiga esglèsia del poble.
L'antic poble de Curan es trobaria al vesssant sud, en un terreny nog aire apte per a l'explotació agríco...