Des de Ferro-Ibèric Final fins a Ferro-Ibèric Final ( -200 / -50 )
Tipus de jaciment
Lloc d'habitació amb estructures conservades casa
Lloc o centre de producció i explotació agrícola
Sense dades.
Descripció
El mas ibèric dels Pinars es troba en un petit puig a la Serralada Litoral catalana. Les restes localitzades, sense estar en la part més alta del puig, s'adapten al relleu de la muntanya en el seu vessant més suau, vers el sud.
El jaciment localitzat en el número 3 del Carrer Besalú de la Urbanització "Els Pinars" de Lloret de Mar es troba en una propietat privada. Les restes conservades són molt minses i fortament malmeses, degut a que es tracta d'un lloc altament afectat per l'activitat constructiva dels anys setanta amb la creació de la Urbanització.
Les restes localitzades es podrien relacionar amb un establiment rural característic del darrer moment de la cultura ibèrica (segles II - I aC), moment en què s'abandonen les grans fortificacions i el món ibèric sobreviu en petits masos en què es practica economia de subsistència.
La localització del jaciment i el seu estat de conservació foren els motius per a què el juliol de 2007 s'hi dugués a terme una intervenció arqueològica preventiva. Els objectius foren els següents: d'una banda, ampliar el poc coneixement que fins al moment es té d'aquesta etapa del món ibèric, i d'altra banda, recuperar el màxim de dades possibles, tenint en compte el precari estat de conservació.
Un cop acabada la intervenció arqueològica, tot i no haver pogut exvavar-ne la totalitat, els resultats obtinguts mostren la presència d'un mas ibèric característic del final d'aquesta cultura, no obstant, la manca de ceràmica d'importació i de cap altre element cronocultural en fa difícil la seva datació.
Es tracta d'una de les poques mostres que es coneixen de poblament ibèric dispers. Es documenta la presència d'una sola habitació, de la que no es conserven tots els límits (arrasats per la creació del carrer Besalú). L'habitació estudiada estaria dedicada al treball, on segurament es practicaria la transformació del teixit (s'han localitzat pondus), i l'emmagatzematge (localització d'àmfores, dolies i grans vasos fets a mà).
El jaciment, molt probablement, tindria continuïtat cap al nordest, amb altres àmbits domèstics i de treball característics d'aquest tipus d'hàbitat.El mas ibèric dels Pinars es troba en un petit puig a la Serralada Litoral catalana. Les restes localitzades, sense estar en la part més alta del puig, s'adapten al relleu de la muntanya en el seu vessant més suau, vers el sud.
El jaciment localitzat en el número 3 del Carrer Besalú de la Urbanització "Els Pinars" de Lloret de Mar es troba en una propietat privada. Les restes conservades són molt minses i fortament malmeses, degut a que es tracta d'un lloc altament afectat per l'activitat constructiva dels anys setanta amb la creació de la Urbanització.
Les restes localitzades es podrie...
Estat de Conservació Dolent
Anys
Tipus intervenció
2007
Intervenció preventiva, Excavació
Documentació
Classe
Comentari
Memòries i informes
LÓPEZ, M.: Memòria intervenció arqueològica al c/Besalú 3, Urbanització els Pinars (Lloret de Mar, 2007). Arxiu Servei Arqueologia i Paleonto, núm. 8442.